
Jacobsen har sammen med Rema 1000 og Jalm&B lanceret en øl, der er brygget på de burgerboller, som bliver frasorteret af Jalm&B i deres bolle-produktion. Øllene sælges i Rema 1000.
Vi er altid på udkig efter nye partnerskaber, hvor vi i fællesskab kan være nysgerrige på og undersøge, hvordan vi udnytter hinandens råvarer optimalt og samtidig skaber et produkt, der skaber værdi og smager godt. Vi er derfor meget glade for at præsentere den nye øl sammen med REMA 1000 og Jalm&B, siger Mads Egeskov Bach, senior brand manager for Jacobsen hos Carlsberg Danmark.
Øllene er en avanceret måde at forhindre madspild på, og passer godt ind i de tiltag, som supermarkedskæden har gennemført gennem årene
– Krumme agurker og brød i mindre pakker har længe fundet plads hos REMA 1000. Ligesom dem hylder vi også bekæmpelsen af madspild, og derfor har det været oplagt at brygge en øl, hvor kasseret burgerboller får et ekstra liv i en øl som en velsmagende erstatning for malten, siger Mads Egeskov Bach.
Ved at anvende 100 kg. økologisk overskudsbrød fra håndværksbageriet Jalm&B har Jacobsen kunnet spare på malten, når de har brygget den økologiske øl. Øllen hedder Blanche A La Bun og er en let drikkelig witbier på 5.2 % med et strejf af frugt.
Det fælles tiltag mellem REMA 1000, Jacobsen og Jalm&B er endnu et skridt i retningen mod mindre madspild, og de tre parter har store forventninger til samarbejdet.
Øllen er til slag, så længe lager haves
Kilde: Carlsberg