I begyndelsen af 2023 vil Bring åbne for den danske version af Shelfless. Den fuldautomatiske lagerløsning, der allerede er klar i Norge og åbner i Sverige til næste år, kommer til at ligge i Køge.
Det er den stigende mængde af e-handel, der har fået Bring til at investere i løsningen, der har fået sit navn ud fra teknologien. der betyder, at kunden ikke længere har brug for egne lagre eller hylder, men bruger Brings autostore-løsning.
Med Shelfless kan netbutikken fokusere på at sælge, mens Bring og Shelfless sørger for alt det logistiske samt levering til slutkunden. Brings digitale og fysiske løsninger samt processer er harmoniseret, så kunden møder én og samme løsning, uanset hvilket land de anvender Shelfless i.
Vi har haft en stor vækst i pakkevolumer det seneste år. På vores nye fuldautomatiske lager vil vi benytte robotteknologi og digitale løsninger. Størstedelen af leveringerne vil ske med CO2-neutrale køretøjer, kun få timer efter, at kunden har bestilt deres varer online. Dette er en stærk nordisk satsning, der muliggør både hurtigere og grønnere leveringer til slutmodtagere, siger Per Öhagen, koncerndirektør for division E-handel og Logistik hos Bring.
Med Shelfless kommer netbutikkernes fysiske varelager til at ligge på Brings lager. Netbutikkernes bestillingssystem integreres med Brings og automatiserede processer tager sig af alt fra opbevaring, til plukning og pakning, levering og eventuel returnering. Det betyder væsentligt kortere leveringstider.
Den nye digitale kundeportal giver netbutikkerne fuldt overblik og kontrol over deres lager og kundernes ordrer og returneringer – lige fra kunden har handlet online til levering.
Kilde: Bring