
Kunderne løb ikke skrigende bort, da Burger King for en tid ændrede menuen på deres kendte restaurant på Rådhuspladsen.
Den blev nemlig 100 procent vegetarisk. Baggrunden var, at kæden ville vurderer, om danskerne er klar til mere vegetarisk mad. Og det er vi, hvis man skal tro tallene fra Burger King.
– Vi er meget tilfredse. Vi er stolte over, at vi er med til at gå forrest i udviklingen af gode plantebaserede alternativer til mad på farten, så vores gæster kan få det lige, som de vil have det. Gennem gode partnerskaber har vi skabt nogle produkter, som er så tro mod vores flammegrillede signatursmag, at vi har kunne overbevise selv nogle af de største skeptikere, siger Carsten Lambrecht, Landechef for Burger King Danmark.
Ikke overraskende er det, at de plantebaserede udgaver af klassikere som den ikoniske Whopper og Royale er at finde på listen over de fem mest solgte produkter i perioden, men også nye smagsoplevelser som ”Plant-based Nuggets Burger” er at finde i toppen.
Trods de mange plantebaserede muligheder i restauranten på Rådhuspladsen, er det ikke alle gæster, som har ønsket at vælge plantebaseret til. Salgstallene for perioden viser, at salget ud på nattetimerne i weekenderne har været lavere end normalt. Dog har flere end normalt besøgt restauranten i løbet af dagtimerne, og især dét har været en positiv udvikling under restaurantens levetid.
Menuen på restauranten er tilbage til den tidligere – og så alligevel ikke. For der er kommet flere plantebaserede alternativer end før og måske med flere på vej.
Kilde: Burger King