Døgnåbne pladser, hvor man kan afhente byggematerialer, har været konceptet hos Materialpladsen siden starten i 2014, men det seneste år er det gået stærkt for virksomheden, der både har åbnet en ny afdeling i Helsinge og fordoblet salget til erhvervskunderne.
Et digitalt set up, der kan registrere de forskellige leveringer og afhentninger på det enkelte kundenummer, har været stærkt medvirkende til succesen.
Materialepladsen er oprindeligt et vognmandsfirma, og det har være medvirkende til den forståelse for at effektivisere inden for entreprenørvirksomheders indkøb og fragt, mener direktør for Materialepladesen Allan Johansen.
– Omdrejningspunktet i hele vores virksomhed er fleksibilitet. En døgnåben plads med materialer, man selv kan veje og afhente eller få leveret, når det passer i programmet. Dertil kommer vores digitale værktøjer, som gør, at vi kan holde døgnåbent ubemandet, men også at det enkelte køb kan registreres på kundekonto og sagsnumre, der ikke bare sparer vores erhvervskunder meget tid, men også sørger for, at der er færre fejl, fortæller Allan Johansen og tilføjer:
– Når kunden nøjes med at købe præcis den mængde, der er brug for, er det godt for økonomien og samtidig med til at spare på ressourcerne uanset, om man vælger selv at hente på vores pladser eller at få kørt materialerne ud med vores biler. Det er der også mange, der vælger at gøre via vores website, fordi vi kan levere på dag-til-dag basis på hverdage.
Kilde: Materialepladsen